Lediga jobb

Här publicerar vi aktuella, lediga tjänster när de finns.

Vi söker en engagerad och säljande produktrådgivare till Sundbybergs Stadsnät

Är du på jakt efter ett utmanande och utvecklande arbete som produktrådgivare i en intressant teknisk miljö. Vill du vara delaktig i utvecklingen av vårt team för Affärsservice med gemensamt ansvar för kundvård, teknikstöd och administration? Då har vi kanske ett jobb för dig!
Sundbybergs stad är en av Sveriges mest uppkopplade kommuner och det är vi på Sundbybergs Stadsnät som är det digitala navet som kopplar ihop allt med alla. Vi leder stadens digitala transformation genom att utveckla och erbjuda innovativa, hållbara och öppna digitala lösningar för alla som bor och arbetar i staden. Vi bygger den digitala välfärdsstaden Sundbyberg. Företaget har 18 anställda och är inne i en stor utvecklingsfas och sitter i trevliga lokaler i Hallonbergen Centrum.
Som produktrådgivare på affärsservice ansvarar man för att ge information om Sundbybergs Stadsnäts och tjänsteleverantörernas produkter, teknik och användningsområden. Du och teamet ansvarar för att vägleda intressenterna och agera problemlösare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

¨
Orderhantering
• Hantera beställningar nya kunder, felanmälningar från tjänsteleverantörer och slutkunder.
• Aptus, hantera beställningar från Bostadsrättsföreningar och kommunen, tillverkning av brickor, förändring av behörigheter, porttelefon med mera.
Service och support
• Besvara frågor, ge information om tjänster, teknik och produkter, sköta reklamationer.
• Utföra enklare installationer och reparationer, felsökningar och ”komma i gång service”
• Förbereda hård och mjukvara inför installationer
• Rondering av nodrum, teknikskåp och teknikhus
• Korskopplingar i nodrum
• Utföra löpande intern service till övriga enheter. (Exempelvis ta emot leveranser, materialproduktion)
• Utföra intern service på beställning från affärsansvariga
• Deltaga som expert på informationsevent
Försäljning
• Aktiv försäljningsbearbetning vid inkommande samtal.
• Aktiv försäljningsbearbetning på beställningar från affärsansvariga
• Sälja in och teckna avtal för fastighetsanslutning, med byggnation av fastighetsnät till villor och små flerbostadsfastigheter
• Resurs på event.
Du kommunicerar och arbetar i ett team om 6 personer och du rapporterar till chefen för Affärsservice. Tillsammans med dina teamkollegor är du delaktig i utvecklingen av ett mångfasetterat kontaktcentrum för våra intressenters olika behov. Du är en intern ”evangelist” för företagets kundfokus och kundservice.

Kravprofil och personliga egenskaper

Vi söker dig med några års erfarenhet från service- och säljinriktade yrken med teknisk anknytning. Du har gymnasieutbildning, god dokumenterad datorvana samt B-körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i Netadmin Nine, Lime, Aptusportal Styra och Aptus Home, Tele2 växel. Det är meriterande men inget krav om du har erfarenhet från telekombranschen, men det är viktigt att du har ett intresse för vår branschs produkter och tjänster.
• Du är Kommunikativ – God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
• Administrativ kompetens - Du har erfarenhet av att utföra administration och är serviceinriktad och noggrann.
• Du gillar att Samarbeta – Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt.
• Kundfokus – Visar en vilja att identifiera och bemöta interna och externa kunder, försöker uppfylla kundernas behov eller om möjligt överträffa dem. Tar ett personligt ansvar för att rätta till problem i kundrelationen. Är alltid tillgänglig när kunder behöver det. Ger utmärkt service till interna och externa kunder.
• Problemlösare - Du löser problem snabbt och lätt.
Arbetsuppgifterna har stor variation, därför är det viktigt att du är flexibel med stor vilja att inhämta ny kunskap. Företagets arbetstid är 38 tim/v med öppettider 08:00 – 20:00. Arbetstiden fördelas på två arbetspass, 08:00 – 17:00 och 11:00 – 20:00 samt varannan fredag 08:00 – 12:00. Företaget har kollektivavtal.
Om du erbjuds anställning är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft.
Vi som arbetar på Stadsnät har som ledord att vara Lagspelare – Du skapar laganda genom att uppdatera andra om relevant information. Värderar andras insatser och tar vara på deras kunskap och förslag för att utveckla idéer och lära av andra medarbetare. Känner du igen dig i detta och vill vara med och bidra till vårt bolag och bygga Sundbyberg? Välkommen med din ansökan!

Ansökan

Skicka din ansökan till mari.friberg@lokalfastigheter.se senaste den 12 augusti 2022. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gunnel Tuvesson, chef för affärsservice; gunnel.tuvesson@sundbybergsstadsnat.se, 08-706 92 52.
Jag samtycker till att Sundbybergs Stadsnätsbolag AB får hantera mina personuppgifter i rekryteringssyfte, för att jag ska kunna sända in och hantera mina jobbansökningar, enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Jag accepterar även dessa villkor. Jag förstår att mina uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR) och offentlighetsprincipen. Efter avslutad rekrytering kommer Sundbybergs Stadsnätsbolag AB enbart använda uppgifterna för att följa gällande lagar och inte i något annat syfte. Personuppgifterna sparas i 24 månader.