Vid felanmälan kontaktar du i första hand din tjänsteleverantör. Klicka på den röda knappen i högerspalten för att se kontaktuppgifter till alla tjänsteleverantörer.
Kontrollera din utrustning
Innan du gör en felanmälan kan du starta om din utrustning – stadsnätsbox, router, dator, tv-box m.m. När du har dragit ut alla strömsladdar väntar du 10-15 min innan du kopplar in dem igen.
Innan du gör en felanmälan kan du starta om din utrustning – stadsnätsbox, router, dator, tv-box m.m. När du har dragit ut alla strömsladdar väntar du 10-15 min innan du kopplar in dem igen.
Så här går en felanmälan till:
- Kontakta din tjänsteleverantör.
- Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig över telefon.
- Tjänsteleverantören löser ditt problem eller upptäcker att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
- Tjänsteleverantören kontaktar i sin tur Sundbybergs Stadsnät för att göra en felanmälan.
- Sundbybergs Stadsnät felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.
- Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.
Support av Kalejdo
Vid problem med SVT:s kanaler eller TV4 ska du som har öppen bredbands-tv kontakta Kalejdos kundtjänst.
Vid problem med SVT:s kanaler eller TV4 ska du som har öppen bredbands-tv kontakta Kalejdos kundtjänst.
Telefon: 0771-19 17 00
Telefontider: vardagar 09.00-18.00
Telefontider: vardagar 09.00-18.00
Support av Sundbybergs Stadsnät
Vi finns till för att stötta och hjälpa dig vid problem samt svara på dina frågor.
Vi finns till för att stötta och hjälpa dig vid problem samt svara på dina frågor.