Språk

Upplever du problem med nätet eller din utrustning?

Vid felanmälan kontaktar du i första hand din tjänsteleverantör. Gå igenom stegen nedan och klicka sedan på knappen nedan för att se kontaktuppgifter till din tjänsteleverantör.
Person sitter framför dator och sträcker på sig.

Kontrollera din utrustning

Innan du gör en felanmälan kan du starta om din utrustning – stadsnätsbox, router, dator, tv-box m.m.
När du har dragit ut alla strömsladdar väntar du 10-15 min innan du kopplar in dem igen

Så här går en felanmälan till:

  • Kontakta din tjänsteleverantör.
  • Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig över telefon.
  • Tjänsteleverantören löser ditt problem eller upptäcker att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
  • Tjänsteleverantören kontaktar i sin tur Sundbybergs Stadsnät för att göra en felanmälan.
  • Sundbybergs Stadsnät felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.
  • Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.

Support av Kalejdo

Vid problem med SVT:s kanaler eller TV4 ska du som har öppen bredbands-tv kontakta Kalejdo.
klicka här för att kontakta Kalejdos kundtjänst

Support med förbindelser

Vid problem med svartfiber och kapacitetsförbindelser kontakta oss.
För jour utanför våra ordinarie öppettider, se information som bifogades avtalet till förbindelsen.

Support vid ledningsförfrågan och avgrävning

Förfrågan om ledningars läge i mark görs vid ledningskollen.se
Vid befarad avgrävning av Stadsnätets ledningar i allmän mark och inne på fastighet,
kontakta oss.

Kundtjänst

Har du några funderingar eller problem? Välkommen att kontakta oss!

Ring 08-706 91 35, läs vanliga frågor eller fyll i formuläret nedan.

Stadsområde i Sundbyberg i förgrunden står en person och ler stort.

Vi svarar när du ringer

Växel: 08-706 91 35

Se vanliga frågor

Hitta fler kontaktuppgifter på kontaktsidan.