Språk

Tillfälligt avbrott ledde till Stadsnätet

3 minuters lästid

Kulturscen Bristol i centrala Sundbyberg är sedan 2 år tillbaka anslutna till Sundbybergs Stadsnät och innan dess hade de ett kabelmodem. Instabiliteten i den tidigare lösningen var det som fick dem att se sig om efter en annan leverantör av bredband och valet föll på Stadsnätet.
Kulturscen Bristol, mörk kväll med tänd belysning i lokalen

Kulturscen Bristol i Centrala Sundbyberg består av två olika delar – Teater Bristol och Bio Bristol. Precis som namnen antyder så bedriver man teaterverksamhet på teater Bristol och visar biofilmer på Bio Bristol. Båda delarna i verksamheten är väldigt beroende av stabilt internet som inte riskerar att gå ned mitt i en föreställning eller filmvisning.

Johan Asplund, teaterchef berättar:

– Vår verksamhet är väldigt beroende av stabilt internet med garanterad upptid. Vi visar ju digitalbio, där filmen streamas direkt och vill absolut inte riskera att filmen går ned mitt i en visning. Det hände oss med den tidigare lösningen och det var det som också fick oss att byta till Stadsnätet. Även teaterverksamheten är beroende av stabilt internet, då bl.a. lamporna på scenen styrs via nätverket. 

Johan Asplund, Teaterchef Kulturscen Bristol

Valfrihet och tjänsteutbud viktigt

Instabiliteten i den tidigare lösningen var alltså anledningen som fick Johan och Kulturscen Bristol att se sig om efter en annan leverantör av bredband. Att valet föll på just Stadsnätet förklarar Johan så här: 

– Jag kände ju till er som den lokala leverantören och den största aktören och att det är er fiber som finns nedgrävt i stort sett i hela Sundbyberg. Jag kände också till att ni har ett väldigt stort utbud av tjänsteleverantörer och tjänster och att det är fritt för mig som ansluten att välja det som passar mig och min verksamhet. 

Biografstolar i Kulturscen Bristol

Att ni finns lokalt och har grävt ned kablarna själva ger mig som kund en väldig trygghet

Lokal förankring skapar trygghet

Sundbybergs Stadsnäts service- och supportavdelning har Johan ingen direkt erfarenhet av. Han har fått guidning till att starta om fibermodemet en gång, men i övrigt så har allt fungerat enligt förväntningarna. Närheten och lokalkännedomen är annars något som han känner är till stor fördel för honom som Stadsnätsanvändare. 

– Att ni finns lokalt och har grävt ned kablarna själva ger mig som kund en väldig trygghet. Ni vet hur nätet ser ut och hur allt fungerar och så är det inte om man jämför med andra som kan ha en mängd olika underleverantörer som utfört arbetet åt dem.  Skulle jag behöva er hjälp så vet jag att ni finns här i närheten och jag kan få snabb hjälp, avslutar Johan. 

Är du intresserad av att veta mer om vilka fördelar en anslutning till Sundbybergs Stadsnät skulle kunna betyda för dig och din verksamhet, kontakta oss!

Nyheter

Läs fler nyheter

Nyheter

1 min lästid

Villaägare i Sundbyberg?

Vi har frågat en erfaren mäklare vad en anslutning till Sundbybergs Stadsnät kan betyda för...

Nyheter

1 min lästid

Vårt ansvar i drift och underhåll av fibernätet

Vi på Sundbybergs Stadsnät säkerställer utbyggnad, drift och underhåll av fibernätet i Sundbyberg - hela...

Nyheter

1 min lästid

Vad är fiber, egentligen?

Nobelprisade ljussignaler genom glas- eller plasttrådar som inte är tjockare än ett hårstrå - det...

Nyheter

1 min lästid

Affischering i trapphus

Med start i juli kommer vi på Sundbybergs Stadsnät sätta upp små affischer i trapphusen...

Kundtjänst

Har du några funderingar eller problem? Välkommen att kontakta oss!

Ring 08-706 91 35, läs vanliga frågor eller fyll i formuläret nedan.

Stadsområde i Sundbyberg i förgrunden står en person och ler stort.

Vi svarar när du ringer

Växel: 08-706 91 35

Se vanliga frågor

Hitta fler kontaktuppgifter på kontaktsidan.