Språk

Min internetuppkoppling fungerar inte! Vad gör jag?

2 minuters lästid

Vi vet att det är frustrerande när internetuppkopplingen ligger nere och att det kan inträffa när det absolut inte passar. Men ta det lugnt. Innan du gör en felanmälan eller kontaktar supporten finns det några saker du kan göra själv för att se om det löser avbrottet. Oftast är det enklare än du tror.
Man som har problem med sitt internet
  1. Kontrollera Stadsnätsbox/router – Har din Stadsnätsbox/router ström och lyser?
  2. Bryt strömmen – Även om allt ser ok ut och lamporna lyser – dra ut strömkontakten till din Stadsnätsbox eller router så att den startar om. I väldigt många fall löser denna hårda omstart problemet.
  3. Nätverkskablarna – Om inte omstarten hjälpt kan du kontrollera att nätverkskablarna är korrekt inkopplade och att det inte glappar någonstans.
  4. Testa en annan enhet – Kolla om du kommer ut på internet via en annan uppkopplad enhet. Exempelvis en annan dator, tv, surfplatta eller mobiltelefon.
  5. Gör felanmälan – Har du följt stegen ovan och står fortfarande utan internet? Kontakta din tjänsteleverantör för att göra en felanmälan. Du är också välkommen att höra av dig till vår service- och supportavdelning på 08-706 91 35 eller info@sundbybergsstadsnat.se.

Nyheter

Läs fler nyheter

Curlingbana i Sundbybergs Curlingklubb
Kundcase

3 min lästid

Sundbybergs Curlingklubb bytte till Stadsnätet och fick ett stabilt nät med hög kapacitet

Sundbybergs Curlingklubb har två anställda och är sedan ca 1,5 år tillbaka, anslutna till Sundbybergs...

Upplysta bredbandsfiber
Nyheter

3 min lästid

Sundbyberg i toppen bland landets kommuner med 100% täckning i ny bredbandskartläggning

Bäst fibertäckning bland Stockholmskommunerna tillsammans med Sollentuna. En kartläggning som Post och Telestyrelsen (PTS) årligen...

Värdshuset Rissne Gård, exteriör
Kundcase

3 min lästid

Rissne Gård valde lokal leverantör

I ett hus från 1640-talet i Rissne ligger Värdshuset Rissne Gård och sedan ungefär tre...

Familj med fem personer, alla håller i en dator eller telefon.
Tips & råd

1 min lästid

Så väljer du rätt hastighet!

Vilken hastighet som är bäst beror både på hur många ni är i hushållet, och...

Kundtjänst

Har du några funderingar eller problem? Välkommen att kontakta oss!

Ring 08-706 91 35, läs vanliga frågor eller fyll i formuläret nedan.

Stadsområde i Sundbyberg i förgrunden står en person och ler stort.

Vi svarar när du ringer

Växel: 08-706 91 35

Se vanliga frågor

Hitta fler kontaktuppgifter på kontaktsidan.