Språk

Så arbetar Sundbybergs Stadsnät med service och support

3 minuters lästid

Att ge våra användare lokal service och support av högsta kvalitet är något vi på Sundbybergs Stadsnät lägger stor vikt vid.
Bärbar dator och headset

Våra medarbetare sitter i Hallonbergens centrum och är aldrig längre än ett telefonsamtal, e-postmeddelande eller personligt besök bort från sundbybergarna.

– För oss är närheten till sundbybergarna en stor del i det som gör det här jobbet så givande och roligt. Den dagliga kontakten med de som bor och arbetar i Sundbyberg och att våra tjänster bidrar till att underlätta deras vardag känns fantastiskt, säger Jacob som är en av medarbetarna på service- och supportavdelningen.

34 sekunder är den svarstid vi ligger på i snitt idag…..

Snabba svarstider

Sundbybergarna vänder sig till oss med olika typer av frågor och problem som rör Stadsnätet och anslutningen. Vi bistår också med hjälp och råd när det kommer till val av tjänster och tjänsteleverantör och i genomsnitt tar vi emot 350 samtal och 250 e-postmeddelanden per månad. Bim, som också arbetar på avdelningen berättar:

– Vi får samtal och e-postmeddelanden dagligen från användare som har frågor om alltifrån vilken tjänst de ska välja till att något inte fungerar som det ska eller att de vill ha hjälp med att ansluta sin stadsnätsbox. Vi lägger stor vikt vid att försöka hjälpa alla så fort som möjligt och telefonköer vill vi att man ska slippa när man hör av sig till oss. 34 sekunder är den svarstid vi ligger på i snitt idag och den siffran jobbar vi hela tiden med att hålla nere.

Felsökning på plats

Sundbybergs Stadsnät tillhandahåller inte bara själva fiberanslutningen, utan vi är också en handelsplats med ett 20-tal tjänsteleverantörer knutna till oss och på vår hemsida finns ca 250 olika tjänster som användarna kan välja fritt bland. Det betyder också att ett fel eller problem som uppstår kan ligga utanför vår kontroll hos tjänsteleverantören. Bim berättar vidare:

– Vi hjälper alltid till och undersöker hos vem felet ligger och är det hos en tjänsteleverantör så hänvisar vi användaren vidare dit. Ibland kräver också ett problem mer än att vi pratar i telefonen, så ungefär 3 gånger per vecka åker vi ut och felsöker eller hjälper till med en installation på plats, hemma hos användaren.  

Har du någon fråga som rör service och support så når du oss på 08-706 91 35 eller info @sundbybergsstadsnat.se

Nyheter

Läs fler nyheter

Curlingbana i Sundbybergs Curlingklubb
Kundcase

3 min lästid

Sundbybergs Curlingklubb bytte till Stadsnätet och fick ett stabilt nät med hög kapacitet

Sundbybergs Curlingklubb har två anställda och är sedan ca 1,5 år tillbaka, anslutna till Sundbybergs...

Man som har problem med sitt internet
Tips & råd

2 min lästid

Min internetuppkoppling fungerar inte! Vad gör jag?

Vi vet att det är frustrerande när internetuppkopplingen ligger nere och att det kan inträffa...

Upplysta bredbandsfiber
Nyheter

3 min lästid

Sundbyberg i toppen bland landets kommuner med 100% täckning i ny bredbandskartläggning

Bäst fibertäckning bland Stockholmskommunerna tillsammans med Sollentuna. En kartläggning som Post och Telestyrelsen (PTS) årligen...

Värdshuset Rissne Gård, exteriör
Kundcase

3 min lästid

Rissne Gård valde lokal leverantör

I ett hus från 1640-talet i Rissne ligger Värdshuset Rissne Gård och sedan ungefär tre...

Kundtjänst

Har du några funderingar eller problem? Välkommen att kontakta oss!

Ring 08-706 91 35, läs vanliga frågor eller fyll i formuläret nedan.

Stadsområde i Sundbyberg i förgrunden står en person och ler stort.

Vi svarar när du ringer

Växel: 08-706 91 35

Se vanliga frågor

Hitta fler kontaktuppgifter på kontaktsidan.