Språk

Sundbybergarna som testat på IntelliHem

3 minuters lästid

Teknisk utrustning i hemmet som gör din vardag säkrare och tryggare. Oberoende på om du är insatt i sensorteknik eller är helt oteknisk finns det lösningar för dig som sundbybergare. Hemma hos Patricia har det installerats diverse intelligenta tjänster som betryggar familjens vardag. Vi från Sundbybergs Stadsnät svängde förbi för att få höra vad Patricia tycker om tjänsterna.
Kvinna med barn som håller upp ett löv och skrattar

Intelligenta tjänster
Under de senaste månaderna har Patricia som är boende i Sundbyberg haft Th1ngs tjänster installerade i sitt hem, vilket är en del av vårt nya koncept IntelliHem. Hemma hos henne är det bland annat dörrsensorer som talar om när ytter- eller balkongdörren öppnas samt styrning av lampor. Detta sker via appen Koll som är till för att hon enkelt på distans liksom hemma ska kunna använda sig av de olika intelligenta tjänsterna för hemmet.

”Notiser när dörren öppnas”
Köket nås av en behaglig bris från den öppna balkongdörren som kan kännas som en liten räddare i sommarvärmen som har satt fäste i hemmet. Innan jag har hunnit ställa första frågan pekar Patricia på ytterdörren och uttrycker tryggheten dörrsensorn har gett familjen.

Man känner sig trygg och har mer koll på lägenheten trots att man inte är på plats

– Jag får notiser när dörren öppnas vilket ger mig en trygghet i att familjemedlemmar kommit hem. Man känner sig trygg och har mer koll på lägenheten trots att man inte är på plats, säger Patricia och tittar sig omkring.

En allt-i-ett-lösning
Patricia har sedan tidigare inte haft tjänster som IntelliHem och tycker att det är spännande med innovativa lösningar som dessa för att göra sitt hem tryggare och bekvämare. Hon lyfter vikten av att kunna fjärrstyra exempelvis lampor i hemmet, och att det är extra tacksamt under sommaren när man i regel är ute mer. Att glömma släcka lampan är därmed inga problem.

Vi installerar, ni kopplar av
Andreas som är en av medarbetarna på Stadsnätet sätter upp en sensor medan jag och Patricia sitter och dricker morgonkaffet. Det är en av de unika sakerna som Stadsnätet erbjuder. Man behöver inte kunna något om teknik för att ha intelligenta tjänster i sitt hem. Stadsnätets medarbetare fixar allt på plats medan du som boende kan koppla av och känna dig trygg.

Det känns bra att ni har installerat tjänsterna så att de är klara att användas

– Kontakten med Sundbybergs Stadsnät har varit jättebra och det känns bra att ni har installerat tjänsterna så att de är klara att användas, uttrycker Patricia. Med morgonkaffet uppdrucket är Andreas precis klar med installationen av sensorn, och ett steg mot ett ännu tryggare och bekvämare hem har gjorts hos Patricia.

Logotype IntelliHem

Nyheter

Läs fler nyheter

Bärbar dator och headset
Nyheter

3 min lästid

Så arbetar Sundbybergs Stadsnät med service och support

Att ge våra användare lokal service och support av högsta kvalitet är något vi på...

Prisutdelning på UF-Mässan 2024
Nyheter

2 min lästid

Sundbybergs Stadsnät på UF-mässan

Den 8:e februari medverkade vi på UF-mässan 2024 för att vara med och dela ut...

Dator med Sundbybergs Stadsnäts nya hemsida
Nyheter

1 min lästid

Nu lanserar vi vår nya hemsida!

Vår hemsida har fått en uppfräschning och vi hoppas att du ska tycka om det...

SKRATTANDE BARN PÅ CYKEL
Nyheter

1 min lästid

Sundbybergs Stadsnät stöttar Trafikkalendern 2023-2024

Att vi och andra lokala företag stöttar Trafikkalendern syftar till att förbättra trafiksäkerheten i barnens...

Kundtjänst

Har du några funderingar eller problem? Välkommen att kontakta oss!

Ring 08-706 91 35, läs vanliga frågor eller fyll i formuläret nedan.

Stadsområde i Sundbyberg i förgrunden står en person och ler stort.

Vi svarar när du ringer

Växel: 08-706 91 35

Se vanliga frågor

Hitta fler kontaktuppgifter på kontaktsidan.